Skåne 2010

I onsdags morse packade vi in väskorna i bilen och åkte mot Skåne.
Första stoppet blev i Askersund på ett fik.
Skönt att sträcka på sig & se sig omkring i det lilla gulliga samhället.

Andra stoppet stanna vi vid Brahehus. Fråga mig inte vart de ligger
nånstans men de är typ en bit ifrån Gränna.

Åt mat i Ljungby och sedan körde vi bestämt hem mot mosters hus.

Eftersen mamma hade snurrat runt i området så kom vi fram
till moster & morbror lasse tillslut. Nästa gång kör jag va. haha

Kramkalas blev det minsann. Satt ute på deras uteplats och åt
en god kvällsmiddag. Rysligt gott!

Pratade nästan hela kvällen, blev en rätt tidig kväll eftersom
man hade åkt bil dagen lång.

Vaknade runt halv 9 på torsdagen. Käkade frukost och sen begav
vi oss mot Ystad. Min yngsta kusin & hennes familj följde också med.
Roligt att få umgås med dem!

Traskade runt i affärer, gick till min äldsta kusin som jobbar i en klädesbutik.
Superroligt att få träffa henne, länge sen sist!

Innan vi åkte hemåt till moster, besökte vi hamnen.
Tittade på båtar & köpte glass. En mysig & rolig dag!

På kvällen var vi bjudna till Sara, yngsta kusinen.
Hon hade gjort iordning en jättegod fruktsallad.
Mumsigt! En kanon kväll.

Fredagen tillbringade vi den mesta tiden i bilen.
Pappa ville så gärna se sig omkring.
Vi besökte först Kivik, kollade runt lite.

Fikade på ett ställe, där man kunde äta så många
kakor som man ville. Gissa om jag var glad! haha

Simrishamn blev det sista stället innan vi begav oss
tillbaka hem. Moster & jag hjälptes åt med maten som
vi skulle ha på kvällen då alla samlades innan vi åkte hem.

Många härliga skratt & pratstunder.
Var kul att få träffa alla igen.
De är sällan vi ses, så de blev många kramar!

Resan hem blev också bra.
Men jag längtar redan tillbaka!










Kommentarer
Postat av: Ina

http://www.ksk.sala.se/ sen finns scheman till höger. hoppas att det är nått fel dom har gjort, kul att komma hem så sent? NEJ! :(

2010-08-09 @ 20:03:05
URL: http://inamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0