Stay close - Don't go

Sommaren när ska du falla på plats? Du vet, jag längtar fruktansvärt mycket
efter den ljumma sommar värmen då getingar & humlor surrar, medans myggorna
biter ens armar bett efter bett. Man flyttar sig till en annan plats, dom är snabba de
små rackarna. På sommaren är det inga skolor och prov som trycker på. Utan då
känner man segerns sötma inuti sig, att man klarade av ännu en termin i skolan!
Sena kvällar med kubbspel, färgglada drinkar, grillat kött och glädje skutt är
något jag ser fram emot! Går barfota i gräset trots de finns fästingar & andra
småkryp så är man faktiskt inte ett dugg rädd, det är sommar och då ska man
passa på att känna de tunna, ljus/mörk gröna gräs strån som finns under ens
fötter, dem kittlas lite lätt och grodor kommer hoppandes. Ett milt skrik kommer
ifrån sin egna mun. Den vill inget illa, låt den lilla krabaten hoppa vidare.
Jag går ut ett slag, träden så gröna dom är och fåglarna visslar olika melodier
känner doften av vilda vackra blommor som doftar sommar helt enkelt.
Varken starkt eller svagt, utan som sommaren ska vara : Underbar!
Jag får inte glömma stranden, sanden som bränner till på fötterna och vattnet
som glittrar. Och på kvällarna när man kommit hem, så ställer man sig utanför
huset & undrar vad det kan vara som låter. Det är vattnet som brusar i bäcken.




Kommentarer
Postat av: Burris

Åh, jag längtar när du skriver sådär fint! :D

2010-01-20 @ 16:16:56
Postat av: Linda

hihi jag med burris :D

2010-01-21 @ 09:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0