Rättvik & Leksand

Kan vara bland dem finaste städerna i Svea rike!

Min familj & systers familj började dagen i Rättvik.
Vi tog oss en fika, gick lite på stan. Inte särskilt många
affärer, men dem duger alldeles ypperligt bra.

Körde vidare mot Leksand.
De tog oss en evighet att hitta parkeringar.
Men de är ju också en del av allt de roliga.

När vi hittade platser så käkade vi mat på en
jättegod restaurang. Väl mättna & belåtna
så gick vi till leksands shoppen, tog bilarna till
knäckebröds fabriken. Mmmmh, leksands knäcke!

Klockan tickade på men vi hann med en tripp in på Kupolen.
Jag hittade inga kläder så de fick bli en film istället.

Inte för att vara elak, nästa gång lämnar vi karlar & barn
hemma. Dem mår bäst då!

Dagen har varit kanon mysig! värst vad jag använder ordet mysig
ofta, på någotvis så tycker jag väldigt mycket om det.

Ordet stämmer ju in på de saker jag gör & upplever.

Jag får inte glömma att nämna vilka stiliga dalkarlar jag
mötte idag, och deras dialekter gör ju inte saken bättre. 
Man talar ju själv åt det hållet. 
Eller, ja färnbo dialekten är en grupp för sig.  

Hur som helst, så älskar jag dalarna.
Ett vackert landskap med många fina platser
att besöka och människorna som är trevliga
och vänliga mot en.

Dalkarlarna går inte att jämföra med några
andra pojkar. Dem är en klass för sig!

Värmlänningar är också helt okej.

Men.. Dalmasarna tar priset!




Kommentarer
Postat av: J.

Nejnej Linda, riktiga karlar kommer från Skara ;D

Du är sötsöt! <3

2010-07-27 @ 00:59:06
URL: http://pottfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0