Dag 15 – Mitt drömyrke.

Sedan barnsben har jag haft drömmen om att bli bartender.
Då kanske ni funderar varför en flicka i typ 7-8års ålder drömmer om
att bli en bartender? För det är väl inte så vanligt va?

Jo, för när jag var mindre lekte jag ofta restaurang,
jag hade gjort iordning en meny för mat och en lista med drinkar.

Jag bjöd in farfar så han kunde smaka på maten och drinkarna.
Allt var ju på låtsas, men är man ett barn så har man vilda fantasier!

På äldre dar har jag sett både på tv och i verkligheten hur
människor står och blandar drinkar osv, det ser väldigt roligt ut.

Jobbet är kanske inte en dans på rosor som jag själv tror
men jag måste ju i allafall få försöka och ge det en chans
om jag en dag lyckas!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0