Otursdagar

Det är något med mig och månaden oktober, tror ni inte att jag har fått återuppleva
lite otur nu igen? Det började igår på praktiken, kom dit och skulle göra mackor
då börjar näsa och blöda och efter frukosten så skar jag mig i fingret.

Igårkväll satt jag även barnvakt åt familjens barn, dom som jag bodde hos
förut när dom var utomlands. Vi gick till byns café och köpte godis, tittade på film
och bara hade det mysigt. När de minsta gick å la sig så satt jag och brorsan och
tittade på en skräckis, minns inte va den hette men den var riktigt bra och läskig!

Sov kvar hos dom och imorse skjutsa min bror hem mig och när han
gick till skogen så börja jag blöda näsblod och de va inte lite heller!
Fick panik, jag gillar inte blod! Inte efter dessa otursdagar.

Som tur har jag världens bästa grannar, dom lämnade både kakor
i ugnen och ute arbeten för att komma och hjälpa mig.
Egentligen finns det inte mycket man kan göra men dom va snälla som
fanns här.

Hade en släng utav otur förra året vid den här månaden så
kände för att skriva ännu ett inlägg om otur. Fy!

Trots oturen så hade jag iaf väldigt mysigt hos barnen igårkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0