Home again

Vad tiden går fort när man har roligt! Tyckte det inte var länge sen som jag satt
här och skrev att jag skulle åka ner till skåne.
På ett sätt är det läskigt att allt går så fort. Här kommer allafall en del från min resa :)

Fredag: Hämtade upp mormor runt 7, sen bar det av. Vi stannde på fyra olika
ställen innan vi kom fram till moster, blev drygt att sitta i bilen så många timmar.
Väl framme, blev det kramkalas som det alltid blir!
Tog det lugnt ett tag innan resten av familjen kom.
Mina kusiner, deras pojkvänner och deras farmor :)
Grymt kul att få träffa dom! Maten var alldeles utsökt och drickan var god!
Finns bara en massa gott nere i skåne ;) Trevlig start på dessa dagar!

Lördag: Vaknade runt nio, käkade frukost och tog det lugnt till en viss del
eftersom det var sjukt varmt! Därefter skulle vi iväg på storksafari,
haha galet! Såg ett par stycken. Mormor var väl den som uppskattade det mest!
Herre jösses. På kvällen satt vi på altanen och åt grillat! Jättegott.
Somnade snabbt eftersom jag var trött som en gås. haha

Söndag: Denna dag blev det dags för vildsvinssafari.
Har man galen släkt så har man! Min ena kusins kille var asrolig han ba:
Ni hade inte behöft att åkt så långt för att se ett vildsvin!
hahaha åh ja höll på att dö av skrattt :D han mena moster! tss.
På eftermiddagen åkte vi hem till mina kusiner och kikade på deras hus eftersom
mamma och mormor inte har sett husen. Som sagt bor dom väldigt fint bägge två.
Så fikade vi allesammans hos min äldsta kusin, fick jordgubbar å grädde! mums :)

Måndag: Då körde vi till tomelilla och gick i affärer, åkte vidare till ystad och gick
och hälsade på min kusin, hon jobbar i en asmysig affär,
fick en t-shirt utav mormor Tack kära du! :)
Senare mot kvällningen kom kusinerna över ett tag, spelade kubb!
Hade en mysig kväll! Sa hejdå till tessan, blev asjobbigt att lämna
henne eftersom vi inte ses så ofta osv. Annars var dagen/kvällen super!

Tisdag: Tog det rätt lugnt faktiskt! Blev bjudna upp till mina kusiners farmor
på lunch! allt var typ hem lagat, hur gott som helst! Passade även på att sola
innan det blev åska och regn! Medans det små åskade spelade vi boul ?
kan inte stava men något åt det hållet! kuul vare. Efter det sa vi hejdå till
saris å hennes pööjk! Vill så gärna att dom ska komma upp hit och hälsa
på skulle vara skoj! :)

Onsdag: Gick upp runt kvart över 6 och började göra iordning allt och packade
in sakerna i bilen, efter frukosten sa vi hejdå och sen körde mamma hela raka
vägen hem! tja, nästan allafall. Jag har haft super härligt dessa dagar!
Synd att allt gick så fort bara! Hade gärnat stannat längre. Som tur är
kommer moster och hennes gubbe upp ett par dagar efter min födelsedag :D
Blir en perfekt födelsedags present! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0